-0 C
Pécs
szombat, november 23, 2024
KezdőlapPécs AktuálTényleg kell a Balatonig vezető bringaút?

Tényleg kell a Balatonig vezető bringaút?

A Magyar Közlönyben nemrég megjelent kormányhatározat szerint nemsokára Siklóstól, Pécsen és Dombóváron át egészen Siófokig vezet majd ösvény a kerékpárosoknak. Na de mit szólnak ehhez a biciklisek? Merre szoktak ők járni, egyáltalán megfelel-e nekik ez az útvonal?

Immár nem csak a városhatárokon belül, az egész régióban kiemelt szerepet játszik a kerékpárutak kiépítése. A Pécset érintő fejlesztésekkel kapcsolatban kérdeztük azokat, akik talán a legjobban tudják, mire van szükségük.

A Velosophie Közösségi Kerékpáros Központ vezetője, Mata Csaba kicsit szkeptikus, de bizakodó az új hírekkel kapcsolatban.

– Úgy gondolom, jó dolog, hogy ilyen fejlesztéseket terveznek és hirdetnek meg, de az ehhez hasonló projektek sokszor nincsenek kellően végiggondolva – mondta.  – Sokszor elhamarkodják a döntéshozók ezeket a távlati terveket, nem egyeztetnek a témában illetékes emberekkel, pedig az ő véleményüket is fontos lenne kikérni.

bicikliút
Nem szoktak túl sokan egészen a Balatonig tekerni

Mata Csaba szerint egy ilyen hosszú utat kiépíteni nagy vállalkozás, és a fenntartása is hasonlóan nagy összegeket emészthet fel.

– Jelenleg nem tekernek le tömegesen a Balatonra, ezért az is kétséges, hogy kellően kihasznált lesz-e az új bringasztráda. Aki ma Siófok felé szeretne biciklizni, az valóban Dombóváron keresztül halad, de hogy addig hogyan vezet az út, az kétséges, hiszen nem mindegy, hol szeljük át a Mecseket – vélekedett.

Kerékpárút 3
Az országút helyett zöldövezetben lehetne bringázni

Alapos és precíz tervezés szükséges a bicikliút megvalósításához. Ugyan néhol vannak szépen kialakított szakaszok a régióban, de ezek esetleges összekötése sem gyerekjáték. Ezeken kívül pedig a főúton közlekednek a kerékpárosok, az autósokkal együtt.

– Ennek ellenére bizakodó vagyok, ez egy remek ötlet, ugyanakkor van bennem némi szkepticizmus is, hiszen volt már rá jócskán példa, hogy egy hasonlóan jó terv nem jutott el a megvalósításig – mondta.

Hogy a szakaszokat külön-külön mennyi pénzből építik ki, azt még nem tudni, de az biztos, hogy több milliárdos nagyságrendű összegekről van szó.

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő