Több esetben fordult elő, hogy a postahelyekre téves címzéssel érkeztek a magán-nyugdíjpénztári reálhozamok kifizetési utalványai, ilyen esetekben az utalványokat visszaküldik a feladó magánnyugdíjpénztárnak – közölte a Magyar Posta az MTI-vel hétfőn az elmúl tíz munkanap postai feldolgozási és kézbesítési tapasztalatai alapján.
A közlemény szerint a reálhozamok kifizetései kapcsán a leginkább előforduló hiba a nem létező utca és házszám megadása, vagy az irányítószám és település nevének pontatlansága, de gyakori, hogy elírják a címzett nevét a kifizetési utalványokon.
Ha a postahelyek az utalványon feltüntetett jogosult átvevőt nem tudták értesíteni, illetve azonosítani, a jelenlegi szabályok szerint az utalványt kézbesíthetetlennek minősítik. Ezen utalványokat a Hirdetményben meghatározott letéti idő, azaz 2011. szeptember 16-a előtt visszaküldik a feladó magánnyugdíjpénztárnak.
A postahelyek az ilyen esetekben kizárólag a hatályos Pénzforgalmi Üzletszabályzatban foglaltak szerint járhatnak el, így a reálhozam tartalmú kifizetési utalványok kezelése során is kötelesek ezt alkalmazni – szögezte le a Magyar Posta
Mivel a reálhozam címzettjei a nyugdíjpénztárak ügyfelei, így az említett esetekben az összegek kiutalására csak a nyugdíjpénztárral való egyeztetést követően kerülhet sor – áll a közleményben.
A Magyar Posta, azért, hogy a kifizetések az ügyfelek megelégedésére történjenek, azt javasolja a nyugdíjpénztáraknak: fontolják meg a visszaérkezett összegek újbóli kiküldésének lehetőségét a helyes címadatok megléte esetén
A közlemény kiemeli: a Magyar Posta levélben tájékoztatta a nyugdíjpénztárakat a reálhozamok kifizetési utalványai kézbesítése során szerzett tapasztalatokról, illetve a Posta által ezekben az esetekben folytatott eljárásáról.