Elsősorban az öreg Ikarusok kiváltására alkalmas az az öt új jármű, amely csütörtökön érkezett a Tüke Buszhoz. Az újabb kontingens első öt tagja a budai állomásról indul majd, a tízes számú járatok vonalain közlekednek. A további öt buszt az uránvárosi állomás és a főpályaudvar kapja meg a következő napokban.
– A korábban már bizonyított Credo gyártmányú buszok közül összesen öt újabb érkezett meg Pécsre; a szóló járművek a legforgalmasabb keleti városrészi vonalakon közlekednek. Emellett Uránvárosból és a főpályaudvarról indulva is közlekednek majd új járművek a következő napoktól – jelentette be Csizi Péter alpolgármester a budai állomáson rendezett csütörtöki sajtótájékoztatón.
Az összesen tíz darabos (Budai állomás: 5; főpályaudvar: 2; Uránváros: 3 darab) kontingenssel így összesen 35 vadonatúj busz járja a pécsi utakat a következő napoktól kezdve. A 35 darabos újbusz-állomány közül nyolc szólót és két csuklóst tavasz óta bérel a Tüke, tizenöt szólót megvásárolt a nyáron, most pedig újabb tíz szóló bérlését kezdik meg.
– Öt darabot ezek közül azért kapott a keleti városrész, mert az önkormányzati képviselők fogadóóráin, s saját tapasztalataim szerint is komoly igény jelentkezett új buszokra a keleti területeken élőktől – mondta már Hoppál Péter, a választókerület országgyűlési képviselője.
A most érkező, havi 300 ezer forintért bérelt buszok alacsony padlósak, kisebb kerekűek, kisebb fogyasztásúak, mégis tágasak. A Credo Econell típus sajátja, hogy kerekesszékesek, idősek is könnyedén fel tudnak rá szállni, azokat hosszabb vonalakra tervezték.
Üzemeltetési költségük az Ikarusok, a Mercedesek és az összes többi általunk tesztelt gyártmány alatt marad, az esetleges javítások, karbantartási költségek pedig nem bennünket terhelnek majd – mondja Lehmann Ferenc, a Tüke Busz forgalmi és ellenőrzési vezető helyettese.
Csizi Péter elmondta még: a következő hónapokban Kertvárosban is új buszok járnak majd, ugyanis legkésőbb január végéig öt vadonatúj, csuklós Volvo áll forgalomba a 3-as, a 6-os és a 70-es számú vonalakon.