Ahogy arról már beszámoltunk, a magyar kormány 2017 és 2019 között központi költségvetési forrásból összesen mintegy 4,6 milliárdos támogatást nyújt a Pécsi Vasutas Sportkör (PVSK) sportinfrastruktúra-fejlesztéseihez – jelentette be szerdán a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkára Pécsen.
A 2019-ben centenáriumát ünneplő PVSK története legnagyobb fejlesztésébe fogott. A 4,5 milliárdos projekt új kosárlabda- és küzdősportcsarnokokat, fedett lelátós focipályákat, atlétikapálya-felújítást és új futófolyosót is magában foglal.
Pár napja csak a puszta hír látott napvilágot: a kormány 2017 és 2019 között központi költségvetési forrásból összesen 4,6 milliárdos támogatást nyújt a PVSK sportinfrastruktúra-fejlesztéseihez – a részletekről szerda délelőtt sajtótájékoztatón számolt be a klub.
Érdekes, hogy a tájékoztató résztvevői (Rákossy Balázs, a Nemzetgazdasági Minisztérium európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkára, egyben a PVSK férfikosárlabda-szakosztályának elnöke; Czerpán István, a PVSK ügyvezető elnöke és Iványi Dalma, 134-szeres válogatott kosárlabdázó, a PVSK utánpótlásedzője) egyaránt saját sportolói múltjukból vett érzelmi szálakkal szőtték át mondandójukat – talán ráéreztek, hogy a baranyai megyeszékhely történetének egy összegben bejelentett valaha volt legnagyobb sportberuházási programját nem lehet csak úgy, a Magyar Közlöny rideg soraival fölvezetni.
Ahogy az államtitkár, már a végső számot konkretizálva a 4 595 721 000 forintos fejlesztés hátteréről elmondta: a PVSK hosszú ideje tervezi a mára többnyire elavult létesítményei felújítását, bővítését. A mostani lehetőség pedig Orbán Viktor miniszterelnök szeptember elsején a klubnál tett látogatását követően érhetett valósággá, amelynek eredményeként a 98 esztendős egyesületet még inkább a pécsi sport szerves részévé válhat. Az építtető a közbeszerzési eljárások lefolytatása után a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium lesz, a projekt néhány területen a tulajdonviszonyok rendezésével is jár, elsősorban az állam és a MÁV között. Természetesen a klub mind a 12 szakosztályát és ezernél több sportolóját érinti, sok évtizedes lemaradásokat behozva. Hozzátette, annak eredményei érezhetően megjelennek majd a PVSK utánpótlás-nevelésében, egyúttal új dimenzióba helyezik a klub működését. „Dicső múlt, aktív jelen, optimista jövő”, fonta végül egy frappáns fordulattal egybe a Vasút eddigi sikertörténetét, illetve a jövőt szerintük további fél évszázadra meghatározó programot Rákossy Balázs.
Czerpán István már a részletekbe avatta be a megjelenteket. A projekt több lépcsőben valósulhat meg, elsőként értelemszerűen a tervezést legkevésbé igénylő momentumokkal, így a különben valóban dicső múltú (hogy mást ne mondjunk, a Pécsi Dózsa egykoron e katlanban 22 ezer néző előtt a Craiovát és a Newcatle-t is le tudta győzni, de a Juventust is megszorongatta…), mára romhalmazzá vált focistadion maradványainak elbontásával, a 15 esztendős rekortán atlétikapálya felújításával indulhat. Aztán a már ugyancsak látványos munkafázisában lévő, most épülő kosárlabda-munkacsarnoktól egy ugrásnyira, ugyancsak a Verseny utcára néző nagyobb labdarúgó-, küzdősport- és atlétika- munkacsarnok valamint egy futófolyosó tető alá hozásával léphet a második fázisba. Záróakkordként pedig – és e fázis lehet, hogy kicsit túlcsúszik majd a 2019 nyarára tervezett nagyszabású centenáriumi ünnepségeken – a Verseny utca elején álló, vagy mára inkább rogyadozó, műemlék jellegű, egykor kosarasgenerációknak otthont adó kis sportcsarnok is a pincétől a padlásig (pontosabban a ma mindenütt beázó tetőig) teljes egészében megújulhat.
A régi-új épület a minőségi előrelépés mellett mennyiségi ugrást is hozhat a PVSK kosárlabda-utánpótlásának nevelésébe, tíznél több tornaterem bérlését válthatja ki, emellett igazi otthonérzetet is adva a csaknem ötszáz kosaraspalántának – tette hozzá már Iványi Dalma, egyben örömét hangoztatva, hogy ilyen történelmi pillanatok tevékeny részese lehet.
Czerpán István újságírói kérdésre elmondta, természetesen az új létesítmények környezetéről sem feledkeznek meg, így többek között számos új parkolót is kialakítanak, illetve az önkormányzattal máris egyeztetésbe kezdtek magának a Verseny utcának a felújításáról (járdák, úttest), illetve a mai, sokszor veszélyes közlekedési helyzet biztonságosabbá tételéről is.