10 C
Pécs
szerda, november 20, 2024
KezdőlapHírzónaTöbb mint kétmilliós netes számlát kapott

Több mint kétmilliós netes számlát kapott

Idehaza volt, mégis a horvátországi mobilhálózatra kapcsolódott fel az a pécsi férfi, aki ennek következtében 2,35 milliós számlát kapott szolgáltatójától. Baranyai Gézának ugyan méltányosságból elengedtek 1,9 milliót, ám még így is 450 ezer forintjába fájt a siklósi kirándulása.

A férfi akkor jött rá, hogy valami nem stimmel, amikor március elején hiába próbált a januárban megvett telefonjával internetezni, nem tudott. Ekkor a társaság ügyfélszolgálatára sietett, ahol közölték vele: külföldi internethasználat miatt 2,35 milliós tartozása keletkezett, ezért nem elérhető a világhaló.

[iframe id=64810 ]

Kiderült, a pécsi Baranyai Géza az egyébként 2 gigabyte-os adatforgalmat biztosító mobilinternetes előfizetésével közel 600 megabyte-os letöltést produkált alig egy óra alatt, méghozzá a horvát telefontársaság hálózatát használva. A férfi nem hagyta el az országot, mindössze a Siklós melletti szőlőhegyen volt, s nem vette észre, hogy a szomszédos ország rendszerére kapcsolódott, ahogyan az erre figyelmeztető SMS-t sem.

Baranyai Géza hazai szolgáltatójához fordult az elképesztő összeg miatt, amely méltányosságból el is engedett 1,9 milliót a tartozásból – ám még így is 450 ezret kell fizetnie a cégnek.

Lapunk munkatársa szerint a határtól 20 kilométerre már automatikusan rákapcsolódhatnak az okostelefonok a horvátországi mobilhálózatra, s nem ritka, hogy az M60-as pályán a „normál” telefonok is a szomszédos ország hálózatait használják. A megoldás az, hogy a készülékeken az automatikus hálózatkeresést letiltjuk, így az erősebb jellel rendelkező – például a horvát – szolgáltató által kínált rendszert nem tudjuk igénybe venni.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, dr. Ádám Szilveszter a felügyeleti főosztály helyettes vezetője elmondta, valóban megoldás a készülékek átállítása. Bár ezt jogszabály nem írja elő, de a fogyasztóbarát eljárás az, ha erre felhívják a figyelmet már a vásárláskor, a mobilnetes előfizetéskor pedig érdemes letiltani a külföldi használatot is.

Az NMHH honlapján egyébként külön felhívja a figyelmet az országhatár melletti területekre, ahol a szomszédaink hálózatai „átlógnak” hozzánk, így nem szándékosan kapcsolódhatunk fel a rendszerre. Térképért: KLIKK IDE!!!!

 

Frissítve (10:32):

Magyar Telekom kommunikációs igazgatósága közölte:  „A digitális mobilszolgáltatások egyik legnagyobb előnye, hogy a barangolásnak (roamingnak) köszönhetően külföldön is lehet telefonálni és internetezni. A mobilhálózatok a sugárzott jel erősségétől függően sok esetben átjárhatók egy-egy ország határán keresztül is. A szándékolatlan roamingolás elkerülhető, ha az ügyfél a határ melletti országrészeken járva mobiltelefonján kézi hálózatválasztást állít be. Automatikus hálózatválasztás esetén előfordulhat, hogy az előfizető a határ közelében egy külföldi szolgáltató hálózatára csatlakozik – de ez sem észrevétlenül történik: az ügyfelek a külföldi partnerhálózatra csatlakozva a hazai szolgáltatótól értesítő SMS-eket kapnak. Emellett számos külföldi mobilszolgáltató szintén SMS-ben üdvözli hálózatán az előfizetőt, és ilyenkor a kijelzőn a megszokott hazai helyett már a külföldi szolgáltató logója látható. Az ügyfél ezt észlelve a kézi beállítással a roamingolást kiküszöbölheti. Ennek is köszönhetően az ilyen típusú ügyfélpanaszok száma minimális. Európai Uniós szabályozás alapján az EU tagállamaiban barangolás (roaming) keretében mobilinternetező ügyfeleknek a szolgáltatójuk minden esetben választást kínál fel a szolgáltatás igénybevétele előtt – valamely külföldi díjcsomagot vagy pedig az 50 Eurós forgalmazási korlátot választhatják. Egyúttal a szolgáltatójuktól megkapják a tájékoztatást is a vonatkozó díjakról, és annak ismeretében dönthetnek.Az EU-kívüli országok esetében – mint Horvátország is – jelenleg nem érvényes ez a kötelezettség. Ugyanakkor az EU-n kívüli országok esetében is érvényes, hogy ha a magyar ügyfél egy külföldi szolgáltató hálózatára kapcsolódik – mert átlépi a határt, esetleg a határ közelében mobilinternetezik (ún. szándékolatlan roaming) –, akkor a szolgáltatójától üzenetet kap arról, hogy más szolgáltató hálózatára kapcsolódott.  Minden ügyfél érdeke, hogy ezt a tájékoztatást ne hagyja figyelmen kívül, hiszen a külföldi szolgáltatók az ügyfél hazai díjcsomagjától jelentősen eltérő díjakat alkalmazhatnak, és a hazai adatforgalmi korlát sem érvényesül. A tájékoztatást követően a szolgáltatótól nem várható el az  így keletkező roamingköltségek átvállalása. Ugyanakkor a Magyar Telekom minden bejelentett számlapanaszt kivizsgál, és indokolt esetben lehetőség van méltányossági elbírálásra (például részletfizetési lehetőségre, vagy az összeg egy részének jóváírására).”

Hirdetés
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő