Bekértük az elmúlt hónapok adatait a Tüke Busztól, mert kíváncsiak voltunk rá, többen vagy kevesebben buszoznak a fonódó hálózat bevezetése és az új járművek érkezése óta. Mint kiderült, kedveltebb dolog lett a közösségi közlekedés ezen formája, de még a bliccelők száma is folyamatosan magas.
Mint ismert, éppen egy éve indult el Pécsen az a buszcsere program, amelynek keretében egy év alatt több mint negyven új jármű állt szolgálatba. Ezekkel a korábbi, meglehetősen rossz állapotban lévő, folyamatosan javításra szoruló legöregebb Ikarusokat váltották ki a Tüke Busz Zrt.-nél.
Szintén tavaly indult el, s idén is folytatódott a több mint két évtizede kialakított menetrend átszabása is. Egy olyan rendszert alakítottak ki, amelyben a legtöbb külső területről átszállások nélkül lehet eljutni a belvárosba, illetve össze is kapcsolták egymással a peremkerületeket megkönnyítve, gyorsabbá téve ezzel az utazást. Ezzel együtt az utastájékoztatást is modernizálták, ez a munka le is zárult a tavaszig.
[box title=”Egyre több a kisgyermekes bérlet” box_color=”#d44a63″]Az újdonságnak számító kisgyermekes bérletből az idei évben havi bontásban januárban 251, februárban 451, márciusban 535, áprilisban pedig már 592 darabot adtak el. A Tükénél abban bíznak, a családok körében tovább nő a kedvezményes bérlet népszerűsége.[/box]
A buszbeszerzések még folytatódnak, hiszen egy, akár hatvan jármű beszerzésére is elegendő, négymilliárd forintos állami hitel folyósításáról már megindultak a tárgyalások. Emellett a pécsiek észrevételeinek megfelelően a menetrend finomhangolása is folyamatos. Ennek ellenére kíváncsiak voltunk, vajon az eddigi intézkedések beváltották-e már a reményeket, azaz vonzóbbá tették-e a buszozást.
Bognár Szilvia, a Tüke Busz szóvivője elmondta, a kiállított bérletek, az eladott jegyek számát illetően közel három százalékkal többen ültek buszra az év első négy hónapjában, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Főleg a buszvezetőnél váltott jegyek száma növekedett jelentős mértékben – 15 százalékkal – és az összvonalas bérletekből fogyott több. A Tükénél arra számítanak, hogy a tendencia folytatódik, s még többen buszoznak majd a jövőben.
– Egyértelmű, hogy az utasok túlnyomó többségének kedvező az új menetrend, s a tény, hogy azt be is tartják a sofőrök. Mára alig-alig történik járatkimaradás. Mindemellett a fonódó hálózat is növelte az utazási kedvet, hiszen kevesebb átszállással, gyorsabban, akár egy jeggyel utazhatnak hosszabb távra utasaink – jelentette ki Bognár Szilvia.
[box title=”Sokan ingyen akarnak utazni” box_color=”#d10505″]A jegy és bérlet nélkül utazók száma is nőtt, hiszen havi szinten még mindig ezer ember gondolja úgy, hogy a buszozásért nem kell neki fizetni. Nagy részük ráadásul notórius bliccelőnek számít. A legtöbb esetben nem fizetnek helyszíni pótdíjat, de az utasok 10-15 százaléka inkább kifizeti a 10 ezer forintos bírságot, az idő előrehaladtával ugyanis ennél is többet kell. – A jövőben ismét lesznek átfogó ellenőrzések, hivatalos személyeket, például közterület-felügyelőket is bevonunk a munkába – mondta a szóvivő.[/box]