A Szallas.hu adatai szerint a Zsolnay Kulturális Negyed bekerült a top 10 hazai turisztikai attrakció közé a 2018-as évben.
Pécs a 2017-es helyezéséhez képest egy helyet javítva 2018-ban a 7. legnépszerűbb belföldi úti cél volt. A turisztikai attrakciók népszerűségét tekintve a Zsolnay Kulturális Negyed bekerült a top 10 turisztikai attrakcióba, 10. helyezettként.
Népszerűségét alátámasztja a negyed látogatószáma is, amely a 2017-es 267.484 főről 2018-ban 288.042 főre nőtt. A látogatók személyes és online értékelő fórumokon adott visszajelzései alapján rendkívül kedvelt látnivalóról van szó. A Szallas.hu oldalon például ilyen értékelések olvashatók:
„Sok pozitív élmény, kedves személyzet, csodás helyszínek, értelmi-érzelmi gazdagodás.”
„Elmondhatatlanul szép! Ezt látni kell!”
„Kulturális és történelmi mélymerülés, nosztalgikus és jó hangulat, pozitív esztétikai élmény és tudományos ismeretszerzésre is kiváló volt.”
A Zsolnay-negyed érdemeit nem csak a látogatók, de a szakma is elismeri, hiszen 2017-ben és 2018-ban is elnyerte a MagyarBrands díjat a „Kiváló Fogyasztói Márka” kategóriában.
– Óriási öröm, hogy a 2018-as év ennyi sikert hozott a Zsolnay Örökségkezelő számára. A cég teljes látogatószáma rekordot döntött, intézményeinkben és rendezvényeinken 628.339 fő fordult meg a tavaly – mondta el Vincze Balázs, a Zsolnay Örökségkezelő NKft. ügyvezetője.
Hangsúlyozta: a folyamatos fejlődés kiemelt fontosságú számukra, ezt mutatja, hogy tavaly számos újdonságba fogtak: szeptember óta újra látogatható a Látványmanufaktúra, októberben megnyitott a Zsolnay Infopont & Shop a Zsolnay Kulturális Negyedben, decemberben pedig KultURÁN névvel Uránvárosban nyitott új információs pontot és jegyirodát a ZSÖK.
(x)