Már 10 éve történt az eset, még mindig maradtak csontvázak a szekrényben a szocialista városvezetés idejéből. A mostani ciklus utolsó ülésén ugyanis a város arról döntött, hogy az MSZP-sek idején elpasszolt pécsi buszpark miatt kirobbant botrány után visszavásárolja a pécsi buszpályaudvarait az önkormányzat.
Bár már hosszú évek elteltek azóta, hogy a szocialista városvezetés idején egy kézzel írt számlával passzolták el a pécsi buszparkot, most mégis újabb szocialista örökség hullott ki a szekrényből. A botrányos ügylet – amely során több mint 6 milliárdos károkozás kísérletének és több százmilliós tényleges károkozás gyanújával indítottak büntetőeljárást – kapcsán ugyanis az MSZP-sek által Pécsre hozott magánbefektető ténykedése azzal járt, hogy nemcsak a buszainak mondhatott búcsút a város, hanem a buszpályaudvarainak is. Ezek ugyanis az ügylet miatt kiszabott horribilis adóhatósági bírság nyomán végül a NAV-hoz kerültek, a korábbi buszos cég, a PK Zrt. ellen pedig felszámolás indult.
Így most még a felszámolás alatt lévő PK Zrt. birtokában van a kertvárosi, az uránvárosi és a budai vámi buszvégállomás. A három ingatlanért a város most összesen mintegy 150 millió forintot fog kifizetni liciteljárás keretében.
A fideszes Erb József emlékeztetett arra, hogy immár másodszor kerül ekkora összegbe a kertvárosi buszpályaudvar, amit kialakítása idején először hitelből oldott meg az akkori szocialista városvezetés.
Kővári János, az ÖPE elnöke hozzáfűzte, hogy az arra felvett hitel a kamatokkal együtt elérhette akár a félmilliárd forintot is, ez mind a szocialista városvezetés öröksége volt, amit az adófizetők pénzéből tudtak visszafizetni.
A szocialisták és a DK-sok érdemben nem reagáltak a történtekhez a közgyűlésen. Egy bírósági ítélet hivatalos indoklásából kiolvasható, hogy Kőhegyi István volt MSZP-s képviselő és Tóth Bertalan akkori alpolgármester, MSZP-s képviselő tudhatott a buszok eladásáról. A PK Zrt. vezérigazgatója ezt maga is megerősítette egy bírósági tárgyaláson.