A Pécsről nemsokára járatokat indító Universal Air korábban árufuvarozást, expedíciós szolgáltatásokat és charter járatokat kínált Máltáról, most azonban a kereskedelmi személyszállítás piacát veszik célba. Az irányváltás részleteit a légitársaság vezetője ismertette.
Több mint másfél évtized után újra indulnak járatok a Pécs-Pogányi Repülőtérről. Mint ismert, a légikikötő, a város és a Universal Air légitársaság megállapodása értelmében március végétől Pogányból közvetlenül lehet eljutni repülővel Münchenbe és Máltára, május közepétől pedig Korfura is.
Nemrég írtuk meg, hogy március 8-tól a légitársaság honlapján is foglalhatók már akciós, bevezető árú jegyek Münchenbe, Máltára, Korfura, a repülőtér közösségi oldalán olvasható bejegyzésben pedig megosztották az igényeknek megfelelően módosult menetrendet is, amelyet az alábbi cikkben mi is közöltünk:
A Universal Air első repülése előtt a máltai székhelyű cég vezérigazgatója, Simon Cook ismertette a legfontosabb tudnivalókat a Times of Malta hírportálnak adott interjújában. Mint mondta, korábban a Universal Air árufuvarozást, expedíciós szolgáltatásokat és charter járatokat kínált Máltáról, most azonban – a vezetőváltást követően – a kereskedelmi személyszállítás piacát veszik célba.
Cook szerint a cég „gazdaságos, alacsony árú, prémium szolgáltatást kíván nyújtani”, ami középút a fapados légitársaságok és a drágább szolgáltatók között.
– Ha ezt a piaci rést pótolni tudjuk, egyedülálló lehetőséget tudunk biztosítani mind az üzleti utazások, mind a nyaralások során. Fel akarjuk venni a versenyt a fapados szolgáltatókkal, a célunk pedig az, hogy jobb szolgáltatást nyújtsunk náluk – nyilatkozta a lapnak a vezérigazgató. Cook ugyanakkor elismeri, hogy a verseny „elég nagy”, hiszen Máltán működik a Ryanair és leányvállalata, a Malta Air bázisa is, de bízik benne, hogy a légitársaság újonnan korszerűsített Dash 8-400 turbópropelleres (sugárhajtómű-propeller hibrid) repülőgépei fel tudják venni a versenyt a riválisokkal.
De hogyan viszonyulnak ezek a turbólégcsavaros repülőgépek az olyan sugárhajtású gépek sebességéhez, mint például a fapados társaságok által használt Boeing 737-es?
– Egyedülálló, megfelelő és üzemanyaghatékony repülőgépeink vannak, nagyon kevés ilyen üzemel Európa-szerte. Ez egy kisebb repülőgép, így a csomagok berakodása is gyorsabb. Ezenkívül nem repül olyan magasra, így az utazómagasságra való felkapaszkodás ideje rövidebb, és továbbra is körülbelül 320 csomóval, azaz majdnem 600 km/h-val utaznak, így az utasok nem látnak jelentős különbséget a között, hogy velünk repülnek, és egy Boeinggel. A gépek 78 férőhelyes kapacitása pedig azt jelenti, hogy a Universal Air járatokat tud kínálni kisebb, kevésbé kiszolgált regionális repülőterekre, miközben továbbra is nyereséget tud termelni – mondta.
Cook úgy véli, hogy a kevésbé jó összeköttetésekkel rendelkező repülőtereket megcélozva a Universal Air rést tud majd vágni magának a mai zsúfolt légiközlekedési piacon, példaként pedig pont a pécsi útvonalat említette.