Toru Takegawával, a japán Seiren-cégcsoport nemrég átadott, járműipari textíliát gyártó pécsi üzemének vezérigazgatójával beszéltünk a termelés megkezdéséről, a cég terveiről, és együttműködésükről az önkormányzattal, valamint az egyetemmel.
– A Seiren pécsi üzemét nemrég adták át hivatalosan, már javában folyik a termelés, vagy vannak még hátra munkálatok?
– A gyártást július 18-tól kezdjük meg, addig viszont vannak még vissza olyan munkák, amelyeket szükséges elvégeznünk.
– Mi volt a legnagyobb kihívás az üzem megnyitása előtt?
– A Seiren fő ügyfelei olyan japán gyártócégek, mint például a Toyota, a Nissan, a Honda, a Suzuki és így tovább. Ezeknek a japán cégeknek nincs igazán jó piaci részesedése Európában, ezért nem építettünk eddig Európában gyártóüzemet. A Seiren azonban úgy döntött, hogy a nem japán eredetű, hasonlóan nagy vállalatok kiszolgálásának céljából Magyarországon építi meg első európai üzemét. A legnagyobb kihívás nem a pécsi üzem megépítése és elindítása, hanem az, hogy az itt készült termékekkel a partnereink elégedettek legyenek, és hogy a Seiren sikeres legyen Európában is.
– Hányan dolgoznak most a pécsi üzemben és hányan fognak? Milyen ütemben tervezik növelni a létszámot?
– A pécsi gyárban jelenleg 67 fő dolgozik, de ez a szám év végéig 113-ra fog emelkedni. A dolgozói létszámot a vevőink igényeinek megfelelően fogjuk tovább bővíteni.
– Mit jelentett Önöknek, hogy a polgármester sóval és kenyérrel köszöntötte a Seiren vezetőit az üzem átadása előtt? Ismerte ezt a magyar hagyományt?
– Őszintén szólva eddig nem ismertem a só és kenyér hagyományát, azonban amikor megkaptuk ezt az ajándékot a polgármestertől, újra megbizonyosodtunk arról, hogy a pécsi önkormányzat bízik bennünk és támogat minket. A városvezetés bizalmát mi pedig munkahelyteremtéssel és a helyi gazdaság élénkítésével szeretnénk meghálálni.
– Hogyan kell elképzelni az együttműködésüket az önkormányzattal most, hogy a termelés nemsokára megkezdődik?
– Az önkormányzat fontos partnerünk, mindig is támogattak minket, és minden bizonnyal a termelés megkezdése után is fognak. Számítunk a segítségükre az egyetemmel tervezett együttműködésünk előkészítésében is.
– Mit lehet tudni erről az együttműködésről?
– A közeljövőben fontos lesz kifejezetten az európai piacra szánt termékeket fejleszteni, és ahelyett, hogy ebben csak a Seiren japán központjára támaszkodnánk, a lehetséges helyi megoldásokat is számba vesszük. A pécsi egyetemmel közösen új, fenntartható anyagok kifejlesztésén dolgoznánk.
– Milyen tényezőket vettek figyelembe, amikor Pécs mellett döntöttek?
– Figyelembe vettük a telek elhelyezkedését, a gazdasági területek állapotát, a környezetvédelmi előírásokat és természetesen az árat, de az önkormányzat befektetésösztönzése és hosszú távú gondolkodása volt az egyik fő tényező döntésünkben. Személy szerint úgy vélem, hogy a polgármester vendégszeretete is fontos szempont volt.
– Milyen terveik vannak a közeljövőben Pécsett?
– A Seiren sokféle termékkel rendelkezik, a pécsi gyárban pedig a jövőben szeretnénk egy újabbat bevezetni.
[su_box title=”A Seirenről” style=”glass” box_color=”#42e557″ radius=”2″]Az 1889-ben alapított japán Seiren vállalat – melynek legnagyobb ügyfelei közé tartozik a Toyota-, a Nissan- és a Honda-csoport – tavaly áprilisban jelentette be, hogy korszerű járműipari textíliát gyártó üzemet épít Pécsett a Déli Ipari Parkban. A hat iparágban érdekelt vállalat 42 millió eurós, azaz 15 milliárd forintos kiemelt nemzetgazdasági jelentőségű beruházása jelentős lépés Pécs gazdasági életében, így ugyanis a város felkerülhet a befektetők nemzetközi térképére, a beszállítói hálózatokban érdekelt cégcsoport pedig további befektetéseket vonzhat a városba.[/su_box]
Korábbi cikkeink a témában:
https://www.pecsma.hu/top/galeria-exkluziv-gyarlatogatason-mutattak-be-peterffy-attilanak-a-seiren-uzemcsarnokat/?highlight=seiren
https://www.pecsma.hu/top/megnyitott-a-seiren-pecsi-gyara/?highlight=seiren