A korábbi ígéretekkel szemben már áprilisban kiírta volna a kivitelezési közbeszerzést a Magyar Államvasutak Zrt. (MÁV) a pécsi pályaudvar felújítására, erre azonban csak az év második felében kerül sor. Így jó esetben is csak az esztendő végén tudják elkezdeni – az amúgy már évek óta ígért – munkát. A lerobbant állapotú pályaudvaron digitális táblák azonban lesznek.
A korábbi – több éves – csúszások után a MÁV kommunikációs osztálya az idén januárihoz képest ismét új dátumot adott meg a pályaudvar rekonstrukciójának elindítására. Négy hónappal ezelőtt ugyanis azt írták, hogy megvan a pénz az évek óta felállványozott pécsi pályaudvar épületének felújítására, a milliárdos munka kivitelezési közbeszerzési eljárását pedig áprilisban elindítják. Erre nem került sor.
Az államvasutak mostani, májusi közlése szerint annyi előrelépés történt az ügyben, hogy a kiviteli tervek elkészültek, engedélyeztetésük pedig folyamatban van. A kivitelezési közbeszerzés kiírásáról pontos időpontot már nem is közöltek, csak annyit, hogy arra az év második felében kerülhet sor, s a felújítási munkák várhatóan csak az év végén indulhatnak el.
A lerobbant állomáson azonban lesznek fejlesztések, bár hónapos csúszással.
A márciusra ígért kültéri, három nagyobb, kétoldalas digitális tábla nem került fel ugyanis a peronokhoz. Ezzel kapcsolatban most azt jelezték, hogy május végére működni fognak a berendezések. Ezek talapzatát már betonozzák. Szintén a nyár kezdetéig üzembe állítják az épületen belüli digitális táblát és az információs oszlopot is.
Szó volt arról is, hogy az állomás mellett működő Restiben a jövőben akár okmányirodai ügyintézés is folyhat, miután az állami vasúttársaság a minap szerezte meg a pályaudvari kocsmákat, büféket üzemeltető Resti Zrt. többségi tulajdonát. A mostani információk alapján nem eszik ilyen forrón a kását, hiszen a Resti épületeinek hasznosításával a nemzeti vagyonkezelővel való egyeztetés után tudnak csak foglalkozni.
Ha egyszer lesz konnektor és wifi…
Kíváncsiak voltunk arra is, hogy a Pécs és Budapest között közlekedő IC-kocsikat mikor szerelik fel laptopok által használható konnektorokkal és vezeték nélküli internetes hálózattal. Mint ismert, a keleti országrészbe tavaly óta közlekednek ilyen technikával a vonatok. Ezzel kapcsolatban annyit sikerült megtudnunk, hogy „az InterCity kocsik korszerűsítése a tervek között szerepel”; valamint hogy „a fejlesztés előkészítési ütemezése folyamatban van”.