Több mint hét hónap elteltével sincs még hivatalos magyarázat a maláj légitársaság MH 370-es járatának eltűnéséről. Az egymásnak ellentmondó nyilatkozatok, elhallgatások és a gyanú, miszerint a pilótakabin hanganyagát manipulálták, mind arra utalnak, hogy valami nagyon nincs rendben a köddé vált járat körül – írja az Origo cikke.
A Malaysia Airlines Kuala Lumpur és Peking között közlekedő MH 370-es járata 2014. március 8-án szállt fel helyi idő szerint 0.41-kor, 12 fős személyzettel és 227 utassal a fedélzetén. A rendkívül biztonságos és korszerű, 9M-MRQ lajstromjelű Boeing 777-200 típusú, két hajtóműves, széles törzsű gépet 2002. május 31-én adta át a Boeing-gyár a maláj légitársaságnak. A híresen kiváló és biztonságos légitársaság gépe február 23-án, alig néhány nappal a végzetes felszállás előtt esett át a legutolsó technikai ellenőrzésen. A gép kifogástalan állapota miatt az eltűnés lehetséges okai közül a műszaki meghibásodást nem tekinthetjük reális opciónak. A kétfős hajózószemélyzetből az 53 éves Zaharie Ahmed Sah kapitány 18 365 repült órájával a Malaysia Airlines egyik legtapasztaltabb pilótájának számított.
A 27 éves Farik al-Hamid első tiszt fiatal kora ellenére sem minősült rutintalan hajózónak, a végzetes repülésig 2763 órát töltött a levegőben. A gépnek menetrend szerint reggel 6.30-kor kellett volna landolnia a pekingi nemzetközi repülőtéren. A Boeing 777-es napsütéses, tiszta időben, ideálisan nyugodt meteorológiai körülmények között kezdte meg a Thai-öböl átrepülését. 81 perces problémamentes repülés után, 1.22-kor bármiféle zavarra utaló jel, illetve vészjelzés nélkül, hirtelen tűnt el a légi irányítás radarernyőjéről, nem messze attól az ellenőrzési ponttól, ahonnan már a vietnami légiforgalmi irányítás vette volna át. A Flightradar24.com adatai szerint a kapcsolat elvesztésének időpontjában az MH 370-es járat normál – 35 000 láb, azaz mintegy 10 600 méter – utazómagasságban repült, és a vietnami partok felé közeledve, a repülési tervnek megfelelően, irányát 25 fokról 40 fokra változtatta…