November 10-étől téli üzemmódra vált az állami Magyar Közút, csütörtökön azt is megmutatták, mivel készülnek, ha Baranyában zimankósra fordulna az idő.
Hivatalosan november 10-étől téli üzemmódra vált a Magyar Közút. Persze ez nem azt jelenti, hogy kivonulnak a hótolók a plusz 17 fokban, viszont már 0-24 órás szolgálatra álltak át az igazgatóságok és a központi irányítás is, igaz, most még a legenyhébb, 1-es fokozat lép életbe, tudtuk meg Bánki Lászlótól, a Magyar Közút Baranya megyei igazgatóságának vezetőjétől. Az igazgató elmondta, együttműködési megállapodásuk van az Országos Meteorológiai Szolgálattal, de például a saját állomásaikról is kapnak jelzést.
Ha viszont leesik a hó, jön a fagy, idén több eszközzel tudják ellene felvenni a küzdelmet. A csütörtöki pécsi sajtótájékoztatón bemutatták a géppark egy részét, mint Bánki Lászlótól megtudtuk, a Baranya megyei igazgatóság 10 új eszközt kapott, ezekkel, saját és bérelt gépekkel összesen mintegy 80 járművet tudnak majd bevetni.
Az új hótolók mellett bemutattak egy nagyteljesítményű hómarót is, valamint megtudtuk, már most 1400-1500 tonna sót táraztak be, de folyamatosan érkezik az utánpótlás, mire valóban szükség lesz rá, 3500-4000 tonnára emelkedik a készlet.
Tudni kell, hogy a Magyar Közút nem Baranya és Pécs összes útjáért felel: az önkormányzati kezelésben lévő utak nem hozzájuk tartoznak, azokat a városok-falvak takarítják. Az M6-os és M60-as sztráda hómentesítését az autópálya-társaság végzi, a Közút csak a később megépült, péterpusztai 1,6 kilométeres szakaszért felel. A nagyobb, átmenő főutak síkosságmentesítése (Pécsett egyebek mellett például a 6-os, az 57-es, az 58-as) a Magyar Közúthoz tartozik, Baranyában összesen 1629 kilométernyi út van az állami cég kezelésében. Természetesen vannak fontossági szempontok: elsőként a főutakat, a nagyobb összekötő utakat tisztítják meg.