Óriási szakmai érdeklődés mutatkozik a MÁV-Start legújabb, saját fejlesztésű és gyártású IC+ multifunkcionális kocsija iránt a berlini InnoTrans nemzetközi közlekedési szakkiállításon – nyilatkozta Csépke András, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója kedden az MTI-nek.
Az idei InnoTrans közlekedési nemzetközi szakvásáron 61 országból 3062 kiállító vesz részt, a rendezvényen mutatja be a MÁV-Start az immár sorozatgyártásra került IC+ multifunkcionális járművét.
Csépke András elmondta: a járművet a keddi szakmai napon nagyon sok látogató nézte meg, érezhető, hogy a szakmai közönség nagyon keresi a személyszállítással kapcsolatos új megoldásokat.
Az első vélemények nagyon kedvezőek, tekintettel arra, hogy multifunkcionális járműről van szó, amelyben a kerekesszékes utasoknak liftet, az utastérben biztonságos utazást biztosító három helyet építettek, illetve számukra mosdót alakítottak ki, ami az alacsonypadlós járműveknél sztenderd szolgáltatás, de az IC-kocsikban még nem – mondta Csépke András.
Hozzátette: a multifunkcionális kocsi újdonsága, hogy alkalmas nyolc kerékpár szállítására, az utastér 47 ülőhelyéből 10 családbarát, ez azt jelenti, hogy két darab 5 személyes részt alakítottak ki, amely a kisgyerekekkel utazóknak komfortosabb utazást biztosít.
Az IC+ multifunkcionális kocsi sorozatgyártása megkezdődött, az idén 10 darabot készítenek, ezek egy része belföldi, a másik része nemzetközi forgalomban közlekedik majd. A belföldi forgalom számára további 30 darab IC+ multifunkcionális kocsit, 2020 elejétől pedig 35 darab első osztályú IC+ kocsit gyártanak.
Az első osztályú IC+ kocsik újdonsága, hogy visszakerül a büfészolgáltatás, elhelyeznek a járműben két business-fülkét egyenként négy kényelmes üléssel, továbbá két darab 6 személyes fülkét alakítanak ki, ahol a teljes csendet biztosítják az utazáshoz – ismertette a MÁV-Start vezérigazgatója.
A 2019-es menetrendváltáskor a 160 kilométeres pályafelújítások lehetőségeit kihasználva „gyorsítanak” – mondta. Minden második órában közlekednek majd az IC+ szolgáltatást nyújtó vonatok, a szerelvényekbe az első osztályú, a multifunkcionális és új gyártású másodosztályú IC+ kocsikat állítják be. E járatokkal jobb menetidőt biztosítanak, ugyanis a hagyományos IC-hez képest kevesebb helyen állnak meg.
Csépke András megjegyezte, hogy a MÁV-Start IC+ járműtermékcsaládjából hiányzik a vezérlőkocsi, amelynek tervezését jövő év elején kezdik, várhatóan három-négy év után vezérlő kocsi esetében is prototípust tudnak bemutatni.