Az első fél hónapban már több mint 8300-an váltottak jegyet a pécsi Leonardo-kiállításra. A szervezők azt várják, hogy a turistaszezon beköszöntével, a nyár folyamán jelentősen növekszik a napi látogatószám.
Egyelőre beváltotta az előzetes várakozásokat a Leonardo da Vinci eredeti tervei alapján készült találmányokat felvonultató tárlat Pécsen. Az április 15-i megnyitó óta mindeddig naponta átlagosan 400-500 ember keresi fel a Papnövelde utcai és a Káptalan utcai kiállítóhelyeket, a Modern Magyar Képtárat és a Martyn-múzeumot – tájékoztatták kérdésünkre lapunkat a szervezők.
A kiállítást rendező városi fenntartású Janus Pannonius Múzeum abban bízik, hogy a látogatottsági eredmények a következő hetekben, s főként a nyári turistaszezon beindulásától kezdve folyamatosan javulnak, azaz egy-egy nap egyre több ember keresi fel a tárlatot.
– Ebben segítenek majd különböző kommunikációs eszközök. Elindul az óriásplakát-kampány az egész térségben, a marketingkommunikáció újabb elemeket kap a legnagyobb közösségi oldalon, ajándéktárgyak is készülnek, s megkezdi munkáját az a múzeumpedagógusokból álló csapat, amelynek fő feladata, hogy a tárlatra az ország minden részéről általános és középiskolás csoportokat szervezzen – közölték kérdésünkre a szervezők.
A Leonardo-tárlat irányába megmutatkozó érdeklődésből bőven kijutott a meglévő pécsi értékeknek is, hiszen kimutathatóan megnőtt a forgalma például a Csontváry-kiállításnak, a Martyn-múzeumnak is, de Vasarely munkáit és a pécsi ókeresztény értékeket is többen nézték meg, mint a korábbi évek hasonló időszakában.
A turisztikában érdekelt vendéglátósok és programszervezők azt mondták lapunknak, hogy a hagyományos értelemben vett turistaszezon a POSzT környékén, azaz június közepén indul meg Pécsen. Azt mondták ugyanakkor, jó esély van arra, hogy sikeres legyen a kiállítás. A velük kapcsolatba került turisták túlnyomó része ugyanis a tradicionális helyi nevezetességek mellett a kiállítást is megnézte.