Tavaly indult el az a munkafolyamat, amely során parkolókat alakítanak ki, újítanak fel a város legsűrűbben lakott részeiben, ennek megfelelően a Kertvárosban és Uránvárosban.
Az uránvárosi járdák leharcolt állapota a városrész régi, több évtizedes problémája, hiszen vannak olyan utcák, ahol Uránváros születése óta nem végeztek felújítási munkákat: a járófelületeket felnyomták a fák gyökerei, berepedtek, biciklivel és gyalogosan is nehezen járhatókká váltak. Emellett Uránvárosban is problémát okoz, hogy egyre több az autó, parkoló viszont nincs elég.
Tavaly indult el az a parkoló-felújítási program a városban, amely során a Radnóti Miklós Gimnázium mögötti és a Kőrösi Csoma Sándor utcában felújították járdákat, valamint a beruházás második ütemében itt kialakítottak 40 új parkolóhelyet.
Ezt követően a munkagépek átálltak a Páfrány utcába, ahol júniusban adtak át egy 43 férőhelyes parkolót. A munka pedig nem állt meg ebben az utcában, csütörtökön ugyanis újabb parkolókat, járdákat, zöld felületeket adtak át az itt lakóknak, az Ércbányász Fúvószenekar és Decsi István, Pécs alpolgármestere, a körzet önkormányzati képviselőjének közreműködésével.
Pécs több mint 60 éve épült városrésze már nem tudják kiszolgálni az Európa Kulturális Fővárosa programév során megújult városrészbe költöző fiatal családok igényeit, melyek közül az egyik legfontosabb a parkolók bővítése iránti igény. Ezért a város folyamatosan alakít ki új tereket az autóval közlekedő uránvárosiak számára.
-Most itt állunk a Páfrány utcában, ahol egy kulturált parkolót adhattunk át az itt lakóknak, egy hónap múlva pedig ugyanebben az utcában, egy tömbbel arrébb záródik le a program utolsó üteme, és adnak át újabb helyeket – mondta Decsi István.
Nem csak Uránvárosban történnek hasonló parkolófejlesztések. Kertvárosban például tavaly júniusban lakossági kezdeményezésre alakítottak ki egy 24 férőhelyes parkolót a Tildy Zoltán utca mellett található Szabó Ervin téren, de meg kell említeni a Németh László utcában történt újításokat is, ahol egy használaton kívüli sportpályát alakítottak át egy húsz férőhelyes parkolóvá. De ott van az Aidinger János út példája is, ahol egy nem használt közterületet változtattak kis, 8 helyes parkolóvá.