Hirdetés

Tizedik alkalommal hirdették meg a Városmarketing Gyémánt Díjat, a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete szervezésében. Idén 11 díjjal jutalmazták a várost és az önkormányzat cégeit.

A jubileumi év számos újdonságot hozott – kezdi közleményét az önkormányzat. A díjátadót ezúttal a Digital Marketing Forum keretében tartották március 5-én, ahol nemcsak a Városmarketing Gyémánt Díjakat adtak át, de Smart and Digital Forum szekcióban szakmai előadások is elhangoztak.

Pécs évek óta az egyik legsikeresebb szereplője a Városmarketing Díj pályázatnak. Rechnitzer Szilvia, a pécsi önkormányzat városmarketing osztályának vezetője elmondta: 2025-ben olyan városmarketing programok nyertek díjat, amelyek tudatosan, közvetlenül hozzájárultak Pécs város imázsának, ismertségének és elismertségének növeléséhez, valamint a városi közösséget támogatták, segítették.

A nyertes városmarketing programokat Pécs önkormányzata, a Pécsi Kommunikációs Központ Kft., a BIOKOM NKft., a Zsolnay Örökségkezelő Nkft., a Janus Pannonius Múzeum és a Pécsi Vagyonhasznosító Zrt. valósították meg.

A díjazott projektek:

Marketingstratégiai, márka és identitásépítési, arculati program

  • Pécs szárnyaló élmény – Pécs márka megjelenése, identitásépítés a Pécs-Pogány repülőtéren (benyújtó: Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata)

Rendezvény-esemény kategória (Event-marketing)

  • Pécsi Mikulás Műhely projekt (benyújtó: Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata)
  • Sopianae Reviviscit – Életre keltjük Sopianae-t! (benyújtó: Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata)
  • Star Wars Nap (benyújtó: Zsolnay Örökségkezelő Nkft.)
  • Halloween a Zsolnay Negyedben (benyújtó: Zsolnay Örökségkezelő Nkft.)
  • Sírásó verseny Pécsen (benyújtó: Biokom Nonprofit Kft.)

Marketingkommunikációs megoldások és tartalom kategória

  • Pécs város jelenléte a közösségi média platformokon (benyújtó: Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata)
  • Pécs és Baranya felfedezése tematikus turisztikai térképekkel (benyújtó: Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata)

Városfejlesztési, pályázati projektek marketingje kategória

  • Genius Loci – A hely szelleme kiállítás (benyújtó: Janus Pannonius Múzeum)
  • A megújult Pécsi Diána Piac újrapozícionálása (benyújtó: Pécsi Vagyonhasznosító Zrt.)
  • Meseerdő (benyújtó: Biokom Nonprofit Kft.)

Pécs a digitális térben is élen jár – TikTok és városmarketing a szakmai programban

Az eseményen a Digital Marketing Forum szakmai programján is képviseltette magát a város – olvasható a közleményben. A SMART & DIGITAL CITY FORUM tematikus termében Varga Péter, a pécsi önkormányzat Gazdaságfejlesztési Főosztályának vezetője és Gellén Elizabeth (YCO Digital Agency – Senior Marketing Specialist) tartott közös előadást „TikTok és városmarketing: hogyan épít Pécs digitális közösséget?” címmel. Azt mutatták be, milyen innovatív megoldásokkal szólítja meg a város a fiatalabb generációkat, és hogyan válik a digitális térben is élő, aktív közösséggé Pécs.

Pécs ismét bebizonyította, hogy a városmarketing hagyományos eszközökkel és kreatív, digitális megoldásokkal is sikerre vihető, ha egy város közössége, szervezetei és szakemberei közösen dolgoznak azon, hogy Pécs minden platformon látható, szerethető és elismert legyen – hangsúlyozza az önkormányzat.

A Pécsi Tudományegyetem sem maradt díj nélkül

A pécsi egyetem idén két Marketing Gyémántdíjjal gazdagodott a Magyar Marketing Szövetség döntése alapján. Az UnivPécs beszámolója szerint PTE KarrierHíd – Út a továbbtanuláshoz turné a Rendezvények és esemény alapú aktivációk kategóriában érdemelte ki a nívós elismerést, míg az egyetem Study Abroad programját az Ügyfélélmény programok kategóriában díjazták.

Ahogy az egyetem honlapján olvasható, az Út a továbbtanuláshoz turné egyik legfontosabb célja az volt, hogy a felvételi információkat minél részletgazdagabban adják át az érdeklődőknek. Éppen ezért a kampány főként a személyes találkozásokra épült, de kiegészült online, írásos és telefonos információszolgáltatással is.

A Study Abroad olyan térítésköteles, szemeszter hosszúságú program, melyet eredetileg az amerikai felsőoktatási piac igényeire reagálva vezetett be a PTE – fogalmaz az UnivPécs. Az elmúlt évek során sikerült a programot kiterjeszteni a mexikói, kanadai, japán és indonéz piacokra is, utóbbi révén a PTE-nek sikerült bekerülnie az indonéz kormány kiválósági ösztöndíj programjába is.

Hirdetés