Március 16-án véget ért a téli üzem a Magyar Közútnál. A hónap végéig mérnökségenként még legalább egy, síkosságmentesítésre alkalmas gépet bevetésre készen tartanak, de ez után már csak lokális javítási munkák lesznek – közölte a társaság.
A 125 napos téli üzem során a közútkezelő 98 napon végzett síkosságmentesítést, 42 napon pedig hóeltakarítást. Bár mint mi is megírtuk, 1901 óta az idei téli időszak volt a második legenyhébb szezon, a hajnali, reggeli fagyok miatt országosan így is több mint 48 ezer tonna sót, több mint 3,6 millió liter kálcium-klorid oldatot és 117 tonna érdesítőanyagot juttattak ki a 31 ezer kilométernyi országos közúthálózatra – írja a Magyar Közút NZrt. lapunkhoz eljuttatott közleményében.
Az enyhe tél miatt viszont az átlagosnál több növényzetgondozási munkát végeztek a hidegaszfaltos javítások mellett, melyeket tavasztól, a melegaszfaltkeverő telepek újranyitását követően már a tartósabb beavatkozások váltanak fel.
Mostantól a lokális burkolatfelújítások és a veszélyes kátyúk megszüntetésén túl sor kerül a kaszálásra, növényzetgondozásra, szemétszedésre és jelzőtáblák, védőkerítések, vezetőoszlopok, szalagkorlátok kihelyezésére, bevonására, tisztítására, valamint jelzőlámpák karbantartására – részletezik.
Mivel országosan folyamatosan zajlanak a munkák, ezért továbbra is érdemes lesz az utazás előtt tájékozódni az aktuális korlátozásokról, forgalmi helyzetről a társaság honlapján IDE kattintva.
A Magyar Közút emellett továbbá is arra kéri az autósokat, hogy fokozott óvatossággal közlekedjenek a munkaterületek térségében és vigyázzanak az utakon dolgozó mérnökségi szakemberekre.