Újra és újra próbálkoznak az adathalászok, senki se dőljön be!
Több bejelentés is érkezett a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz (NAV) arról, hogy adathalászok kísérelnek megszerezni ügyfélkapus bejelentkezési- és bankkártyaadatokat.
A csalók azt használják ki, hogy a hivatal javarészt már elektronikusan kommunikál ügyfeleivel, így próbálnak bizalmas információkat szerezni. A NAV nevében írt adó-visszatérítés lehetőségére felhívó elektronikus levelek, SMS-ek azonban tele vannak hibával, tegezést, értelmezhetetlen szövegrészleteket tartalmaznak.
A kamulevelek és SMS-ek általában egy linket is tartalmaznak, ami a gyanútlan ügyfelet egy felugró űrlapra vagy honlapra vezeti. Az űrlapon a csalók általában a bankkártyák hátlapján található háromjegyű számot, a CVV/CVC kódot vagy az ügyfélkapus bejelentkezési adatokat kérik.
Ha Viszont ezeket az információkat megadjuk, számolni kell azzal, hogy pénzt emelhetnek le a számlánkról.
Az ügyfélkapus adatokat mindenki csak a megfelelő oldalon (nav.gov.hu, magyarorszag.hu) adja meg, ugyanis a csalók sokszor olyan oldalakat szerkesztenek, amelyek arculati elemeiben is nagyon hasonlóak, de a webcím azért árulkodó lehet.
A NAV soha, semmilyen körülmények között nem kér bankkártyaadatokat!
A hivatal emellett mindig ügyfélkapun keresztül, illetve postán, adószámla-kivonaton értesíti az ügyfeleket a túlfizetésként megjelenő tételekről.
A túlfizetést pedig csak a ’17-es nyomtatvánnyal lehet visszaigényelni, „linkre kattintással” nem.
A gyanús üzenetekkel kapcsolatban további részletek ide kattintva olvashatók.