Fantasztikus telt házas koncertet adott a Püspökvári Zenés Esték sorozat július 11-i állomásán Kéméndi Tamás harmonikaművész és a pécsi Ódor Botond énekművész, akik világkörüli utazásra invitálták a közönséget.
Nagysikerű áprilisi koncertjük után ismét előadták műsorukat a művészek, akik Olaszországtól, Franciaországon keresztül Kanadáig számos zenei műfajjal – sanzon, opera, operett, komolyzenei átiratok – ismertették meg közönségüket. A hangverseny a rossz idő miatt sajnos nem szabadtéren, tehát nem a Püspöki Palota kertjében, hanem a Magtár Látogatóközpontban valósult meg. A könnyed, jó hangulatú nyári koncerten sok ismert és szeretett dallam csendült fel, például Lehár Vágyom egy nő után című operettáriája, a híres Kesztyűária a Rigolettóból, Piazzola Libertangója vagy Vittorio Monti Csárdása.
Az est fényét emelte a fiatal művészek színpadi jelenléte, muzikalitása, humora, és a természetesség, amivel ezekhez a sok esetben klasszikusnak számító művekhez nyúltak. Maga az énekhang és a harmonika párosítása is izgalmas ötlet volt. A koncert továbbá nem csak a zenei előadásról szólt: a művészek minden darab előtt rövid, személyes ismertetőt adtak a hangszer (harmonika) és a művek történetéről, így a közönséget is közelebb hozták az adott zenei világhoz.
Kéméndi Tamás beragyogta a színpadot virtuóz előadásmódjával, egyéniségével, művészi erejével, ennek egyik legfőbb bizonyítéka saját művének előadása volt.
Ódor Botond igazi tehetség, gyönyörű hanggal, remek előadói vénával, amit még jobban kibontakoztathatott volna, ha a kotta és a mikrofon nem köti ennyire – ennek ellenére teljes mértékben meghódította a közönség szívét, főleg, amikor még gitárt is ragadott egy dal erejéig.
A vastaps után a koncertet Kálmán Imre híres Hej, cigány! című operettáriája zárta, melyet kétszer is követelt a közönség!
Kéméndi Tamás harmonikaművész 8 éves kora óta foglalkozik zenével, az évek során a komolyzene mellett számos zenei irányzatban kipróbálta magát: játszott már klasszikus- és könnyűzenét, jazz-t, népi- és világzenét is. Fő célja megmutatni a hangszer sokszínűségét. Sajátos zenei világát – a komolyzenei tanulmányai mellett – nagyban befolyásolja a német zenei kultúra, a jazz-zene harmóniavilága, valamint a virtuóz játékmód. Az aktív zenélésen kívül a jövő harmonikásait is neveli.
Ódor Botond tenor operaénekes a gimnáziumban még gitározni tanult, majd a későbbiekben a Pécsi Tudományegyetemen is ez volt a hangszere. Tanárai már az alapfokú zeneiskolában is arra biztatták, hogy képezze a hangját, de kezdetben mereven elzárkózott tőle. Azonban azóta csak az éneklésre összpontosít. A VIII. Nemzetközi Simándy József Énekversenyen az első díjat ítélték neki, 2017-ben a Pécsi Nemzeti Színház Macbeth produkciójában Malcolmot énekelte, majd szerepet kapott az Armel Operaverseny egyik darabjában Rufus Wainwright Prima Donnájában, amelyet Alföldi Róbert rendezett. Jelenleg a Theater an der Wien szólistája.
Néhány kép még a koncertről: