Hirdetés

Fantasztikus telt házas koncertet adott a Püspökvári Zenés Esték sorozat július 11-i állomásán Kéméndi Tamás harmonikaművész és a pécsi Ódor Botond énekművész, akik világkörüli utazásra invitálták a közönséget.

Nagysikerű áprilisi koncertjük után ismét előadták műsorukat a művészek, akik Olaszországtól, Franciaországon keresztül Kanadáig számos zenei műfajjal – sanzon, opera, operett, komolyzenei átiratok – ismertették meg közönségüket. A hangverseny a rossz idő miatt sajnos nem szabadtéren, tehát nem a Püspöki Palota kertjében, hanem a Magtár Látogatóközpontban valósult meg. A könnyed, jó hangulatú nyári koncerten sok ismert és szeretett dallam csendült fel, például Lehár Vágyom egy nő után című operettáriája, a híres Kesztyűária a Rigolettóból, Piazzola Libertangója vagy Vittorio Monti Csárdása.

Valóban telt ház volt, minden jegy elkelt!

Az est fényét emelte a fiatal művészek színpadi jelenléte, muzikalitása, humora, és a természetesség, amivel ezekhez a sok esetben klasszikusnak számító művekhez nyúltak. Maga az énekhang és a harmonika párosítása is izgalmas ötlet volt. A koncert továbbá nem csak a zenei előadásról szólt: a művészek minden darab előtt rövid, személyes ismertetőt adtak a hangszer (harmonika) és a művek történetéről, így a közönséget is közelebb hozták az adott zenei világhoz.

Kéméndi Tamás beragyogta a színpadot virtuóz előadásmódjával, egyéniségével, művészi erejével, ennek egyik legfőbb bizonyítéka saját művének előadása volt.

Kéméndi Tamás

Ódor Botond igazi tehetség, gyönyörű hanggal, remek előadói vénával, amit még jobban kibontakoztathatott volna, ha a kotta és a mikrofon nem köti ennyire – ennek ellenére teljes mértékben meghódította a közönség szívét, főleg, amikor még gitárt is ragadott egy dal erejéig.

Ódor Botond

A vastaps után a koncertet Kálmán Imre híres Hej, cigány! című operettáriája zárta, melyet kétszer is követelt a közönség!


Kéméndi Tamás harmonikaművész 8 éves kora óta foglalkozik zenével, az évek során a komolyzene mellett számos zenei irányzatban kipróbálta magát: játszott már klasszikus- és könnyűzenét, jazz-t, népi- és világzenét is. Fő célja megmutatni a hangszer sokszínűségét. Sajátos zenei világát – a komolyzenei tanulmányai mellett – nagyban befolyásolja a német zenei kultúra, a jazz-zene harmóniavilága, valamint a virtuóz játékmód. Az aktív zenélésen kívül a jövő harmonikásait is neveli.

Ódor Botond tenor operaénekes a gimnáziumban még gitározni tanult, majd a későbbiekben a Pécsi Tudományegyetemen is ez volt a hangszere. Tanárai már az alapfokú zeneiskolában is arra biztatták, hogy képezze a hangját, de kezdetben mereven elzárkózott tőle. Azonban azóta csak az éneklésre összpontosít. A VIII. Nemzetközi Simándy József Énekversenyen az első díjat ítélték neki, 2017-ben a Pécsi Nemzeti Színház Macbeth produkciójában Malcolmot énekelte, majd szerepet kapott az Armel Operaverseny egyik darabjában Rufus Wainwright Prima Donnájában, amelyet Alföldi Róbert rendezett. Jelenleg a Theater an der Wien szólistája.


Néhány kép még a koncertről:

 

Hirdetés