A megbízott igazgató feladata az lett volna, hogy kezdje meg az intézmény gazdálkodásának rendbetételét, ám ezt nem teljesítette.
A megbízás visszavonásával kapcsolatban Péterffy Attila, Pécs polgármestere közleményt juttatott el lapunkhoz. Ebből kiemeljük a legfontosabbakat, majd alább a teljes írás is olvasható lesz.
Íme a közlemény lényeges pontjai:
- A megbízott igazgató május közepéig tartó megbízását hétfői hatállyal visszavonta a polgármester.
- A januárban meghirdetett igazgatói pályázatot eredménytelennek nyilvánította, és új pályázat kiírását kezdeményezte.
- A megbízott igazgatói kinevezéssel az volt a cél, hogy a vezető kezdje meg az ellátó központ gazdálkodásának rendbetételét, ám ezt a feladatot nem teljesítette.
- A belső ellenőrzés során kiderült, bizonyos kötelezettségvállalások előkészítése hiányos volt, míg egyes számlák teljesítését nem az előírásoknak megfelelően igazolták, az intézmény pénzgazdálkodási szabályzata pedig továbbra sem átlátható.
- Az igazgató helyére az intézmény egyik osztályvezetőjét nevezte ki 3 hónapra.
- Nagyon fontos a pécsiek számára, hogy az intézmény jól működjön, hiszen annak feladata a pécsi lakásgazdálkodás, a közétkeztetés lebonyolítása és az önkormányzati intézmények működésének támogatása.
A polgármester közleménye alább olvasható teljes terjedelmében:
„Hétfői hatállyal visszavontam a Pécsi Ellátó Központ (PEK) megbízott igazgatójának megbízását. A januárban meghirdetett igazgatói pályázatot eredménytelennek nyilvánítottam, és új pályázat kiírását kezdeményezem.
A PEK korábbi vezetője 2020 novemberében közös megegyezéssel távozott az intézmény éléről. Ekkor polgármesteri hatáskörben a közgyűlést helyettesítő konzultációt követően hat hónap időtartamra egy megbízott igazgató kinevezéséről döntöttem, januárban pedig pályázatot írtunk ki az intézmény igazgatói posztjának betöltésére.
A megbízott igazgató kinevezésével az volt a célunk, hogy kezdje meg az intézmény gazdálkodásának rendbetételét, a korábbi, nem megfelelő működési gyakorlatok átalakítását. Az intézményben a múlt héten lefolytatott soron kívüli belső ellenőrzés ugyanakkor azt állapította meg, hogy a megbízott igazgató ezt a feladatot nem teljesítette.
A belső ellenőrzésről készült jelentés alapján az intézmény pénzgazdálkodási szabályzata továbbra sem átlátható, az egymásnak ellentmondó rendelkezések lehetőséget adnak a vezetők megkerülésére. Az ellenőrök megállapították, hogy bizonyos kötelezettségvállalások előkészítése hiányos volt, míg egyes számlák teljesítését nem az előírásoknak megfelelően igazolták.
Az önkormányzat belső ellenőreinek működési hiányosságokat feltáró jelentését a Magyar Államkincstár helyi vezetőinek is megküldtem, akik egyetértettek a dokumentum megállapításaival. Mivel két független pénzügyi szerv is megerősítette a PEK működésével kapcsolatos hiányosságokat, ezért az önkormányzat működéséért felelős vezetőként intézkednem kellett.
A megbízott igazgató május közepéig tartó megbízását hétfői hatállyal visszavontam, helyére az intézmény egyik osztályvezetőjét neveztem ki új megbízott igazgatónak, 3 hónap időtartamra.
A PEK januárban meghirdetett igazgatói pályázatára egyetlen pályázó, a hétfőn leváltott megbízott igazgató adta be jelentkezését. Tekintettel a belső ellenőrzés külső forrásból is megerősített eredményére, az ő 5 évre szóló megbízását nem tartottam megfelelőnek, ezért a pályázatot eredménytelennek nyilvánítottam. Egyúttal új igazgatói pályázat kiírását fogom kezdeményezni.
A PEK működése sok pécsit érint.
Az intézmény feladata egyebek közt a pécsi lakásgazdálkodás, a közétkeztetés lebonyolítása és az önkormányzati intézmények működésének támogatása. Éppen ezért tartom fontosnak, hogy a PEK működése minden szempontból kikezdhetetlen legyen, és a pécsiek érdekeit szolgálja. Az új igazgató feladata lesz ennek megvalósítása.
Péterffy Attila
Pécs Megyei Jogú Város polgármestere”