Növekedést hozott a karácsony a tartós fogyasztási cikkek eladásában, a piacot az infokommunikációs (IT) és a háztartási kisgépek iránti kereslet húzta fel 2013 negyedik negyedévében, a tartós műszaki cikkek értékesítése 13,2 százalékos növekedést ért el 2012 azonos időszakához viszonyítva, olvasható az Mno.hu oldalon.
A teljes negyedéves értékesítési összforgalom 157 milliárd forintot tett ki, az irodatechnikai szektor kivételével növekedés volt a műszaki cikk szektorban. Az elmúlt év negyedik negyedéve a hazai szórakoztató elektronikai piacon pozitívan zárult: az értékesítési összforgalom a mért kategóriákban 31,2 százalékkal nőtt.
A növekedés fő mozgatórugóját egyrészt a nagyobb képernyő-átmérőjű LCD-kijelzős lapos tévék, másrészt a korábbi évek forgalmának többszörösét hozó digitális beltéri egységek adták. A fejlődés hátterében az analóg földfelszíni televíziósugárzás 2013-ban történt leállítása állhatott, de a karácsony is szerepet játszott az eredmények alakulásában.
A hagyományos audio és video termékcsoportok (otthoni audio és házimozi, DVD/BluRay lejátszó/felvevő, videokamera, hordozható MP3/MP4 lejátszók) hasonlóan a tavalyi évhez, továbbra is visszaesést könyvelhettek el.