Tovább növekszik a hazai e-kereskedelem, ráadásul a növekedési ütem várhatóan megmarad az elkövetkező 5 éves időszakban. Ez a gazdasági környezet rendkívül kedvező a webáruházak számára, illetve azoknak a kereskedőknek, akik online áruház nyitását tervezik.
Habár szinte minden termékkör forgalmazása esetén jelentős konkurenciával és árversennyel kell megküzdeni, a hazai piac telítettsége még kifejezetten visszafogottnak tekinthető. Ugyanakkor a piacvezető szereplők versengése jelentős mértékben megnehezíti a kis erőforrással működő webáruházak dolgát. A hangzatos nevek mögé bújtatott leárazási kampányokkal a piac kevésbé tőkeerős szereplői nem képesek felvenni a versenyt, hiszen nem áll rendelkezésükre a megfelelő anyagi háttér, egy eget rengető leárazást a raktárkapacitásuk sem lenne képes kiszolgálni, ráadásul a megfelelő gyártói és beszállítói kapcsolatok nélkül a kampányok finanszírozhatatlanok számukra. Így ők az esélytelenek nyugalmával dőlhetnek hátra és kénytelenek elkönyvelni, hogy a nagy szereplők még nagyobb piaci részesedésre tesznek szert a kárukra.
Az árverseny által az óvatlan, közepes méretű webáruházakat veszélyezteti leginkább, akik elég nagyok ahhoz, hogy egymást követő kampányokat hozzanak létre megfinanszírozott leárazásokkal, de nem elég nagyok ahhoz, hogy ehhez megfelelő gyártói és beszállítói támogatással rendelkezzenek, illetve a kampányok során megszerzett vásárlókat megtartsák. Számukra az akciók finanszírozása a legtöbb esetben a profitráta kárára lehetséges, ami akár hónapokra is lelassíthatja a szolgáltatás-fejlesztés ütemét. Egy gyorsan bővülő szektorban az ilyen hibáknak komoly következményei vannak.
Az e-kereskedelmi szakértők rendszerint azt javasolják, hogy a piaci belépés valamilyen szakosodott területen történjen, vagyis a webáruház váljon egy specializált terület szakértőjévé. A megszerzett vásárlói bázisra a későbbiekben kiválóan lehet építeni, ugyanakkor a vásárlási gyakoriság javításával garantálható a webáruház növekedése.
A már aktív kereskedők számára a piaci bővülés lehetőségét tartogatja a külföldi piacnyitás. Jelenleg a CEE régió árbevétel-növekedése messze megelőzi a kontinens többi régióját, ami kissé csalóka összefüggést jelent, ugyanakkor a régió országainak pozitív eredményei nem kérdőjelezhetők meg. Noha a CEE országainak bevétele nem hasonlítható össze Nagy-Britannia 178, Franciaország 93,2 vagy Németország 93 milliárdos bevételével, a növekedési ütem mindenképpen figyelmet érdemel.
A hazai e-kereskedők számára több szomszédos ország is kifejezetten alkalmasnak látszik a piacnyitásra. Sokáig Románia és Szlovákia volt a legvonzóbb célpiac. Románia a legnépesebb EU-tagország a szomszédok közül, így a hazainál kétszer nagyobb piac sokakat komoly reményekkel kecsegtet. Szlovákia mellett Budapest viszonylagos közelsége szól, ami nagyban megkönnyíti a logisztikai terhek leküzdését.
Nem véletlen, hogy a mai magyarországi piacvezető Extreme Digital is Szlovákiában kezdte meg a külföldi terjeszkedést 2010-ben. Az Edigital.sk webáruház jó példa arra, hogy megfelelő exporttervvel, a megfelelő logisztikai partnerek megtalálásával, kellő e-commerce-gyakorlattal és a célpiacnak megfelelő árukínálattal külföldi piacokon is versenyképesek maradhatnak a hazai e-kereskedők.
(x)