Megújult 650 méternyi útszakasz, és 850 méter kerékpárúttal bővült a városi hálózat.
A Megyeri úti fejlesztés a végéhez ért, ebből az alkalomból tartottak ma délután projektzáró eseményt, amelyen Ruzsa Csaba gazdasági ügyekért felelős alpolgármester és Csúcs Zoltán, a Pécsi Városfejlesztési Nonprofit Zrt. vezérigazgatója számolt be az elvégzett munkákról és a beruházás eredményeiről. Az eseményen ott volt Simon Wintermans is, aki a Pécsi Bicibusz alapítójaként beszélt a városi kerékpáros közlekedés előnyeiről.
– Szó szerint egy hosszú út végén vagyunk most, hiszen a városfejlesztési társaság több olyan fejlesztést indított el, amelyek a biciklizést segítik elő – mondta el Ruzsa Csaba. – Nem csak infrastruktúra-fejlesztésről van szó, hanem szemléletformálásról is, amiben az utóbbi időben a Biokom is nagy részt vállalt.
A Megyeri úti fejlesztésre még 2020-ban pályázott a város, a támogatási szerződést pedig 2021 augusztusában írták alá. A munkák során a Megyeri út Expo Center és Verseny utca közé eső szakaszát újították meg teljes egészében.
Mivel ezen a részen jellemzően ipari tevékenység zajlik, a fejlesztés elsődleges célja az volt, hogy az itt dolgozó számos pécsi számára, illetve azoknak, akik a Kertváros nyugati részéről munkába tartva erre haladnak, komfortosabbá, egyszerűbbé tegyék a közlekedést. Ezzel a város forgalmi terhelését is csökkenteni lehetett úgy, hogy közben a kerékpáros közlekedés minél szélesebb körű használatára is lehetőséget biztosítottak.
A projektzárón Csúcs Zoltán sorolta azokat a műszaki tartalmakat, amelyeket a pályázat keretében el tudtak végezni.
– Kerékpárforgalmi létesítmény készült a Megyeri út mentén az Expo Center és a Megyeri út – Tüzér utca csomópont között, a Megyeri út – Füzes dűlő, illetve a Megyeri út – Tüzér utca jelzőlámpás csomópontokat kerékpáros átvezetéssel bővítettük – mondta el a vezérigazgató. – A Megyeri út nyugati oldalán a Tüzér utca és az iparvágány közötti szakaszon az út menti árokburkolat megújítása mellett gyalog- és kerékpárút létesült, az iparvágány és a Verseny utca között pedig felújították az útburkolatot, amelyen irányhelyes kerékpársávokat jelöltek ki, valamint parkolóhelyeket alakítottak ki.
Mindezek mellett a meglévő közvilágítási hálózatot is fejlesztették, illetve bővítették a beruházás keretein belül.
– A támogatott projekten túl az önkormányzat önerőből több elemmel kibővítette a beruházást – tette hozzá Csúcs. – A Tüzér utcai csomópont és az iparvágány között 440 méteren kicserélték a kopóréteget, de a felújítással nem érintett szakasz járdájának kopórétegét is kicserélték 110 méter hosszan.
A megújuló autóutak mellett nagyon fontos hozadéka a fejlesztésnek, hogy az új kerékpárutak és kerékpársávok jóvoltából a hálózati kapcsolódás is megoldódik a városban. A Verseny utcán keresztül most már a biciklisek rácsatlakozhatnak az észak–déli tengelyre, míg a Megyeri út – Megyeri tér nyomvonal érintésével a Szigeti úti kerékpárútra.
– Azt szokták mondani, hogy egy város közlekedése olyan irányba halad, amilyen fejlesztéseket végeznek – mondta el a projektzárón Simon Wintermans, a Pécsi Bicibusz alapítója. – Ha sztrádákat építenek és parkolókat, akkor az autós közlekedés fog erősödni, ha pedig bicikliutakat, akkor a kerékpárosok száma fog növekedni. Nagyon jó irány, hogy egyre több a bicikliút Pécsett, de persze én azt gondolom, ez még mindig csak az út eleje. Ezek a fejlesztések azonban segíthetnek abban, hogy a Bicibusznak is egyre több résztvevője legyen.