Nagyon komoly erőket invesztál a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. helyzetének előmozdítása érdekében annak új többségi tulajdonosa, a szír származású Bachar Najari. Többek között új boltok nyílnak még az idén, beindul a nyitás a nyugati és a keleti piacok felé, új szakemberek jönnek.
Sajtótájékoztatón számolt be pénteken Páva Zsolt polgármester és Bachar Najari, a Zsolnay új tulajdonosa a gyár jövőjével kapcsolatos várható fejleményekről.
Páva Zsolt azt mondta, a többségi tulajdon átruházásáról szóló szerződés két héttel ezelőtti aláírását követően Najari már meg is kezdte a gyár megreformálásával kapcsolatos munkát, a többségi tulajdon vételára is beérkezett a városkasszába, így Pécs vezetése is meg kívánt ismerkedni az új gazda elképzeléseivel. Páva erről tárgyalt a nap folyamán Najarival, az idén 160 esztendős gyár új első emberével.
Bachar Najari a sajtótájékoztatón elmondta, nemcsak üzletileg, hanem a kulturális értékek megőrzésében, ápolásában is nagy lehetőségeket lát.
– Már a gyár többségi tulajdonának megszerzése előtt több országban tárgyaltam a lehetőségekről, a munka tovább folytatódik – mondta.
Bachar Najari a következő napokban például egy szaúd-arábiai neves herceggel és feleségével ül egy asztalhoz. Ők egy neves galériát működtetnek Rijádban és komolyan érdeklődnek a Zsolnay-termékek forgalmazása iránt. Még ebben a hónapban üzletembert fogad szintén Szaúd-Arábiából, de tárgyalt már cseh és szlovák üzletemberekkel arról, miként találhat piacot a pécsi porcelánnak a szláv országokban is. Emellett kilátásba helyezte, hogy több nyugat-európai ország gazdasági szereplőjével akar megegyezni hasonlókról.
– Magyarországon sajnos ma a Zsolnay megjelenése a nullához tendál. Első körben a Budapesten, a fővárosba érkező turisták egyik leggyakrabban felkeresett pontján, az Astoriánál nyitunk boltot pár hónap múlva.
Emellett a Váci utcában tárgyalunk egy bolttal, s a Várnegyedben is meg akarunk jelenni. Pécsen a városvezetés segítségével egy frekventált helyen tervezünk egy nagyobb üzletet nyitni – magyarázza Najari. Két három éven belül 20 üzlet nyílhat világszerte, köztük Dubajban, Svájcban vagy akár Rijádban.
A tulajdonos azt is elmondta, hisz benne, hogy a Zsolnaynak nagy piaca lehet nyugaton és keleten is, ugyanis a gyár története során ötvözte a két kultúra stílusjegyeit. Komoly dizájnváltásra így nem lesz szüksége a gyárnak, ezzel együtt növelni szeretné az olcsóbb 50-90 euró közötti termékek arányát is, ilyen porcelánokkal színesítené a palettát.
– Emellett nagy lehetőségeket tartogat még az épületkerámia-üzletág is, hiszen csak a fővárosban több mint száz épületen találhatóak meg a termékeink. Tárgyalni fogok építész irodákkal, tervezőkkel, beruházókkal is, hogy a jövőben erősíthessünk ebbe az irányba is – tette hozzá.
Najari hozzányúlna a gyártáshoz is.
– Fejleszteni kell a gyártásban alkalmazott berendezéseket, hosszú távon növelni fogjuk a dolgozók, főként a művészek számát, beruházásokat kell indítanunk – mondta.
A tulajdonos azt tervezi, idén a remények szerint nullszaldós lehet a Zsolnay; ezen fognak dolgozni. Mindennek elérése többek között az új vezetőség dolga lesz, heteken belül ugyanis új vezető szakemberek alkalmazását tervezi Najari.
[frame]EXKLUZÍV INTERJÚ
Bachar Najarival készült exkluzív interjúnkat, amelyben részletesen beszél a Zsolnay jövőjéről és személyes terveiről: a Címlapsztorik rovatban olvashatja![/frame]