Ötödik lett a Zsolnay a legjobb magyar fogyasztói márkák toplistáján, olyan cégeket megelőzve, mint a Herz, vagy a Hollóházi porcelán. Szakértők szerint a jó helyezés komoly lehetőségeket sejtet.
Harmadik alkalommal adta át a MagyarBrands a legjobb hazai márkáknak járó díját fogyasztói és üzleti kategóriában. A kiválasztás pályázatok, illetve egy szakértői bizottság jelölése alapján történt.
A Zsolnay márka idén több száz pályázó közül az 5. helyezést érte el a versenyen, két helyet javítva a tavalyi eredményéhez képest. Bár a 2011-es első díjkiosztón előrébb – a 4. helyen – végzett a pécsi gyár, az idei 94,05-ös összpontszám az eddigi legjobb eredménye a porcelánmanufaktúrának.
Az első háromban egyébként a Herendi (98,35 pont), a Pick (98,21 pont) és a Gundel (95,38 pont) márkák végeztek – láthatóan nem túl nagy előnnyel a Zsolnay előtt.
A MagyarBrands döntése egyébként – 7 különböző – objektív és szubjektív értékelésen alapul. Az értékelés pedig egy 100-as skálán zajlott önkéntes, független szakértőkből álló bizottság döntése alapján. Az osztályozásnál vannak ugyanis számszerűsíthető kritériumok, de figyelembe veszik az ismertséget, a reputációt, és a tradíciót is. A végső cél pedig az, hogy a zsűri megtudja egy márkáról, az mennyire hazai és sikeres.
– Mindenképpen kedvező ez a helyezés a Zsolnayra nézve, hiszen a MagyarBrands kifejezetten azzal a célra alakult, hogy megerősítse egy-egy márka hazai elfogadását. De azért is kifejezetten nagy szó az 5. hely, mert az értékelt márkák mind erősek – mondta el véleményét dr. Fojtik János, a PTE KTK tanszékvezetője.
Hozzátette továbbá azt is, hogy egy márka csak annyira lehet erős, amennyire jó termék van mögötte. Szerinte azonban márkaépítéssel még ennél is feljebb lehet lépni. De nem gondolja ezt másképp a Zsolnay-gyár új tulajdonosa, Bachar Najari sem.
– Rendkívül büszkék vagyunk erre az eredményre, főként annak tükrében, hogy a cég az utóbbi 20 évben nem is fordított pénzt reklámozásra, marketingre. A Zsolnayban azonban még rendkívül sok lehetőség van, ezért rövid időn belül akár a lista első helyére is kerülhetünk – ismertette terveit az üzletember.
Az eredmények kapcsán megkerestük a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt.-t is, hogy megtudjuk mi a titkuk, szerintük miért ők végeztek az első helyen. Mivel két nap elteltével sem válaszoltak, így annyit megállapíthatunk, hogy valószínűleg nem a pr-tevékenységükkel kerültek az élre.